📫 Nieuw: e-mails met snooze functie bij GMail. Maar ff serieus, wanneer je nu al geen tijd hebt voor al je :…..: mails, heb je dat in de toekomst ook niet. Punt.
Die selfdestructing e-mail echter, lijken me bijzonder fijn 🔥
📚 Hoe lees je een non-fictieboek? Tja, van voor naar achter zul je zeggen. Toch komt bij het echt lezen en goed begrijpen van wat de auteur wil overbrengen iets meer kijken. Zelf ga ik minimaal door de inhoudsopgave, voorwoord en achterflap en blader ik wat rond om een indruk te krijgen. Er zijn zoveel boeken dat je je kostbare lees/leertijd toch echt iets op wilt steken. Mijn manier van bepalen of een boek mijn tijd waard is is niveau 2 (inspectional reading) op een schaal van 4 steeds diepergaande manieren in How to Read a Book: The Ultimate Guide.
📢 Sta me toe een verhaal te vertellen… PowerPoint is niet de beste manier om de aandacht bij je meeting te houden. Het publiek richt de blik op het scherm in plaats van de spreker. Nog erger zijn de eindeloze bullet-pointopsommingen en slides met meer dan 200 woorden - ik ben ze tegengekomen. Rijkste mens ter wereld Jeff Bezos van Amazon heeft de aandachtskiller en vergaderbederver van Microsoft dan ook verboden tijdens de executive meetings. En bepaald niet door Prezi, dat 7 jaar geleden hip was maar de tand des tijds nou ook niet zo doorstaan heeft.